Сучасний світ перенасичений інформацією, і більшість її несе з собою негативну енергію. Розмови в кожній українській родині теж пов’язані з бойовими подіями на Сході, з економічною кризою, які своїми проблемами зачепили не тільки дорослих, а й маленьких українців.
Ми вбачаємо, що в таких складних умовах, завдання школи - підготувати особистість жити повноцінно в цьому мінливому світі.
В школі немає учнів з числа тимчасово переміщених осіб, але ми дуже часто звертаємось до формування консолідації суспільства, завдяки розвитку поняття «дружба», «взаємоповага», «взаємовиручка».
Особливості розвитку учнів початкової школи, їх психофізіологічний стан, враховується у викладанні всіх предметів початкової школи, і особлива увага звертається формуванню життєвих навичок і здорового способу життя.
Введення курсу «Вчимося жити разом» ще більше акцентує увагу на важливість цих тем у формуванні психосоціального розвитку майбутньої особистості. Тому екскурсія до пожежної частини, до лісу, здоров’язберігаючі технології дають змогу розширити знання дітей у практичному напряму, застосуванні у різних життєвих обставин.
Навчання комунікативним навичкам приділяють багато уваги в основній школі:
- робота в групах
- робота в колі
- тренінги з формування здорового способу життя.
Програвання життєвих ситуацій на уроках предмету основи здоров’я дають можливість вибрати правильні варіанти вирішення проблем, які можуть виникнути, або зовсім їх уникнути.
Навчальний матеріал курсу «Вчимося жити разом» допомагає вчителю поступово, розпочинаючи з 1 класу, формувати в дитини філософське поняття «Я разом зі світом», а не «Я – і весь світ проти мене».
Введення курсу суттєво акцентує підготовку роботу вчителя до уроку, створює умови для творчості і індивідуалізації в роботі з дитиною, зближує чуттєві сфери учителя і учня, перетворює навчальний предмет в сферу спільного пізнання світу для учня і його наставника.
|