Пам´ятка учителю.
Учень 5-го класу чекає вчителя доброго та милого. Учень 6-го класу чекає вчителя ввічливого. Учень 7-го класу чекає вчителя справедливого, який не займається моралізаторством. Учень 8-го класу чекає вчителя, що знає свій предмет, доступно пояснює матеріал. Учень 9-го класу чекає вчителя, який однаково ставиться до всіх. Учень 10-11 класу чекає вчителя освіченого та вимогливого, об´єктивного в оцінюванні, з активною громадянською позицією.
Рекомендоції педагогам щодо розвитку всебічно розвиненої особистості
• Врахувати глибинні психологічні закономірності розвитку творчої особистості. • Розвивати здатність дитини до пошуку нових знань, допомагати здійснити інтелектуальний прорив, формувати активну життєву позицію. • Сприяти формуванню навичок критичного мислення, прийняття рішень, розв´язування проблем. • Вчити продуктивно спілкуватися, ставити питання, представляти різні точки зору, уміло й компетентно вести діалог. • Заохочувати до співпраці. • Сприяти переосмисленню уявлень про свій образ Я та свої емоції, осягненню і засвоенню дітьми духовних цінностей. • Підвищувати самооцінку дітей. • Сприяти усвідомленню стартових можливостей особистості. • Формувати у молоді навички соціальної взаємодії, здатності до конструктивного розв´язання проблем спілкування за умов інтеграційних процесів у полі культурному середовищі.
Рекомендації педагогу щодо зменшення впливу стрессу в педагогічній діяльності Визначте негативні чинники, що призводять до виникнення у Вас стресу. Намагайтеся уникати їх або за допомогою позитивного мислення змініть свої ставлення до них. Забезпечуйте високий життєвий потенціал у здоров”ї, освіті, діяльності, сім”ї, позитивному мисленні. Навчіться розслаблятися: тілом, думкою тощо. Стрес викликає загальну напругу. Розслаблення ж, навпаки, протидіє стресу. Уміння розслаблятися – секрет боротьби із стресом. Зробіть паузу: зробити паузу у спілкуванні; порахувати до 10; вийти з приміщення. Такі „перерви” потрібно робити як найчастіше в ті моменти, коли відбувається втрата самоконтролю. При виникненні почуття тривоги або напруги, занурьтеся в„тут і зараз” сконцентруйтеся на своєму диханні. Змусьте стресс працювати на Вас, а не проти Вас, опануйте головним умінням – перетворюйте негативні події у позитивні. Оволодіти теорією та практикою позитивного мислення. Паозитивне мислення – це головний людський інстремент забезпечення здоров”я і благополуччя
Дев'ять причин конфліктів
Необ'єктивність: організаційна боротьба, що переходить "на особистості". Різниця в цінностях: оцінка світу та реальності часто може не співпадати в одній команді. Різниця в оцінці дійсності: перекручування фактів. Відмінність у цілях: різні цілі в одній команді. Відмінністьу методах: сторонни мають одну мету, але не можуть дійти згоди з приводу її досягнення. Суперництво за ресурси: кому дадуть клас "а", а кому "б"? Суперництво за управління: прагнення збільшити свою владу. Непорозуміння: одне слово чи фраза може для когось стати образливим. Нереалізовані очікування: плани, що були побудовані людиною та нереалізовані через іншу сторону.
Правила спілкування з учнями
При спілкуванні з учнями слід дотримуватися певних правил. Отже, що треба робити, а чого – категорично неможна. ТРЕБА - проявляти незмінну доброзичливість щодо учня, незважаючи на його репутацію і статус; - проявляти турботу про збереження і підвищення престижу кожного учня; - давати критичнуоцінкуконкретних дій, а не особистості в цілому; - здійснювати контроль за емоційною тональністю розмови з учнями; - бути готовим вибачитися за помилку; - виявляти до дитини терпимість; - виявляти пошану до особистості дитини, підтримувати в ній почуття власної гідності; - визнавати право дитини бути несхожою на інших; - проявляти емпатію, прагнути зрозуміти дитину, дивитися на проблему з її позицій, її очима; - враховувати індивідуально-психологічні й особистісні особливості дитини; - акцентувати увагу на позитивних якостях дитини; - дисциплінувати клас за допомогою непрямих дій – перемикання уваги, жарту; - бути оптимістом.
НЕ МОЖНА:
- проявляти дріб’язкову нетерпимість, прискіпливість («Як ти сидиш! Поклади руки на парту!»); - здійснювати дисциплінування шляхом натиску, прямого осуду («Досить показувати, який ти розумний!», «Тобі краще б помовчати і пригадати твою двійку!»); - вживати загрози, докори, висміювання; - принижувати гідність; - використовувати лестощі, показну доброту, обман, залякування із маніпулятивною метою. Діти добре відчувають нещирість. - не дозволяти домінування експресії песимізму («Нічогісінько ви не вмієте. І що мені з вами робити, не розумію»); - «заякоряти» проблему дитини, тобто весь час про неї нагадувати.
|