Праця – це одне з найчистіших і найшляхетніших джерел емоційного стану, радості діяння, творення. Думка, що народжена, збуджена, витончена в праці, стає радісною, оптимістичною.
В.Сухомлинський
Трудове виховання займає важливу ланку в системі освітнього процесу. Змалечку батьки привчають дітей до праці, дають їм завдання по домашньому господарству, вчать поважати працю інших людей. Працюючи в школі, ми, вчителі, продовжуємо робота над вихованням учнів та формуванням у них ціннісного ставлення до праці.
З метою формування в учнів свідомого ставлення до навчання та праці, виховання поваги до людей різних професій, в рамках відзначення 100-річчя з дня народження В.О. Сухомлинського, наприкінці січня було проведено годину спілкування для учнів 5-7 класів «Умій учитись, щоб уміти трудитись».
Впродовж заходу учні висловлювали свої думки, обговорювали важливість навчання та праці. Учні пригадали які професії покликані «дарувати людям красу», а які приносять користь кожному з нас.
Граючи в гру «Закінчи речення» діти дізналися про професії які зараз є популярними на ринку праці, та які професії є найбільш оплачуваними.
Працюючи в групах, розплутали клубочок з професій та їх характеристик (Гра «Плутанина в професіях»).
Про такий прояв нашого життя, як лінь, подискутували після перегляду мультфільму «Колосок».
На завершення усі разом прочитали та попрацювали над оповіданням Василя Олександровича Сухомлинського «Гудуть, а меду не приносять».
Проаналізувавши твір, усі разом вивели правило, яке, я сподіваюся, стане девізом кожного учня нашої школи: «Ми завжди будемо працьовитими бджілками, і приноситимемо користь собі, родині, суспільству та нашій Україні».
Вчитель трудового навчання Бабіч А.В.
|